Ni kan ringa oss på:
08-559 266 99

Köpvillkor

VILLKOR PRIVAT

Vi följer Konsumentköplagens bestämmelser (SFS 1990:932), Distans & hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen lagen (SFS 1998:204) på alla köp hos oss.

LEVERANS

Ditt paket levereras till ditt närmaste utlämningsställe. När ditt paket är på väg kommer du att få ett SMS att varan är på väg och på vilket utlämningsställe du kan hämta det. Legitimation måste visas upp vid uthämtningen. Har du själv ingen möjlighet att hämta ut paketet måste ditt bud kunna uppvisa både sitt och din legitimation. Ange paketets kolli/id-nummer som du fått med beställnings- bekräftelsen. Vi ansvarar för att leveransen kommer fram till utlämningsstället. Vid leverans som du mottagit ska du kontrollera att varorna stämmer överens med det du köpt. Om det föreligger fel i leveransen skall du omedelbart kontakta oss genom att maila till kundtjanst@sweboost.se.

LEVERANSTID

Vi skickar alla beställningar snarast (samma eller dagen efter) om varorna finns i lager. Efter att vi skickat varorna tar det upp till 3 dagar att få dem till sitt utlämningsställe.

ÅNGERRÄTT

Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med dina varor har du 14 dagars ångerrätt från det du tog emot dem. En förutsättning är att varan returneras i fullgott skick. Kontakta oss innan du returnerar dina varor.

RETUR OCH BYTE AV VARA

Om du vill lämna tillbaka varor kontaktar du oss på kundtjanst@sweboost.se. Du har rätt att returnera varorna inom 14 dagar efter att du fått dem. Efter att du kontaktat oss skall du returnera varorna i originalkartongen. varorna skall vara i samma skick som du fick dem och vara i fullgott skick/oanvända. Originalkartongen skall vara intakt och det skall inte skrivas något på den. En förutsättning för att fullt belopp återbetalas är att ovanstående följs.

Efter kontakt med oss, får du en returetikett som du klistrar på kartongen/paketet. Lämna sedan in paketet till utlämningsstället. Som kund ansvarar du för varorna under transporten till oss.

Om du skickar tillbaka varor efter kontakt med oss kostar returen 89 kr kronor oavsett hur många varor det är (19 kr för kontakter/tillbehör). När vi fått varorna i retur och konstaterat att produkterna inte är skadade erhåller du pengarna inom 30 dagar.

Om det t ex skulle visa sig att din mobiltäckning inte alls förbättras med hjälp av en 3G-repeater på grund av yttre och inre faktorer kan vi leverera en GSM-repeater istället mot en fraktkostnad av 144 kr med postförskott och 89 kr utan.

REKLAMATIONER

På SWEBOOST är vi väldigt måna om kvalitetskontroll. Vi kontrollerar varorna noga innan vi skickar dem. Om det skulle visa sig att det är fel på en vara kan den självklart reklameras (kundtjanst@sweboost.se). Vi återbetalar då hela beloppet efter att reklamationen godkänts. Reklamationen skall göras snarast, från det att du mottagit dina varor. Vid en godkänd reklamation betalar du ingen returfrakt och fraktkostnaden för köpet återbetalas.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, rätten omfattar inte fel orsakade av normalt slitage. Varorna är i kundens ägo tills vi mottagit returen.

Utrustningen måste kopplas ur vid åskoväder för att den inte skall gå sönder. Först slås strömmen av, sedan måste även ytterantennens kabel, koppling till repeatern kopplas ur. Viktigt! Glöm inte att koppla tillbaka anslutningen (ytterantennens kabel) till repeatern före du slår på strömmen igen.

 

VILLKOR FÖRETAG